Periode med færre parkeringsmuligheder ved sygehuset i Esbjerg

P-Husets øverste etage i Esbjerg er byggeplads de næste måneder for at 573 ekstra pladser kan åbne i begyndelsen af 2025

P-huset i Nørrebrogade får tre ekstra etager. Mens disse bygges, vil der over sommeren 2024 være færre pladser og gentagne nedlukninger i P-huset.

P-pladser øverst i P-huset har allerede over foråret periodisk været inddraget, og halvtag og solceller er blevet pillet ned, men nu bliver påvirkningen større.

Frem til efteråret er følgende dele af P-huset lukket:

• Pladser i stueplan i åbningen i midten
  • Øverste etage

P-husets to nederste etager vil desuden være helt lukket for ny parkering aften, nat og weekend efter følgende plan:

• Mandag til fredag: Helt lukket fra 00.00 – 06.00 og 18.00 – 24.00
  • Lørdag og søndag: Helt lukket fra 00.00 – 24.00

P-pladser på P-områderne omkring sygehuset er fortsat prioriteret til patienter og pårørende. Ved indstilling af P-skiven får man gratis parkering i fx 3 timer, og dette kan forlænges til 24 timer ved registrering af nummerplade ved ankomstområde på sygehuset.

Naboer, der bruger P-huset til længerevarende parkering, kan godt lade bilen stå på de to nederste niveauer mens der er spærret, når blot man er indforstået med, at der ikke er fri passage før P-huset igen åbner.