Klinisk kvalitet
Klinisk kvalitet omhandler sikring af høj klinisk faglighed på hele sygehuset
Indsatser
- Etablere en velfungerende og udviklende kvalitetsorganisation i alle afdelinger – tæt på patienterne
- Systematisk dokumentation af klinisk kvalitet
- Kvalitetsresultater følges løbende i alle afdelinger herunder kliniske databaser, FMK, sygehuserhvervede infektioner, kræftpakker m.v.
- Der laves handleplaner ved manglende målopfyldelse
- Alle afdelinger anvender forbedringsmodellen og tavlemøder i kvalitetsarbejdet mhp. at sikre kontinuerlig udvikling
- Systematisk opfølgning på utilsigtede hændelser, klager og erstatningssager
- Systematisk identificere svage funktioner og udarbejde handleplaner så der altid sikres høj klinisk kvalitet
- Lighed i sundhed skal inddrages i alle kliniske indsatser
Hvor ønsker vi at være i 2025?
- At alle RKKP’s kvalitetsindikatorer er opfyldte
- Opfylde øvrige kliniske kvalitetsstandarder i de månedlige kvalitetsrapporter
- At lokale, regionale, nationale og internationale guidelines følges
- Fremme lighed i sundhed