Skip til primært indhold

Klinisk kvalitet

Klinisk kvalitet omhandler sikring af høj klinisk faglighed på hele sygehuset

Indsatser

  • Etablere en velfungerende og udviklende kvalitetsorganisation i alle afdelinger – tæt på patienterne
  • Systematisk dokumentation af klinisk kvalitet
  • Kvalitetsresultater følges løbende i alle afdelinger herunder kliniske databaser, FMK, sygehuserhvervede infektioner, kræftpakker m.v.
  • Der laves handleplaner ved manglende målopfyldelse
  • Alle afdelinger anvender forbedringsmodellen og tavlemøder i kvalitetsarbejdet mhp. at sikre kontinuerlig udvikling
  • Systematisk opfølgning på utilsigtede hændelser, klager og erstatningssager
  • Systematisk identificere svage funktioner og udarbejde handleplaner så der altid sikres høj klinisk kvalitet
  • Lighed i sundhed skal inddrages i alle kliniske indsatser

Hvor ønsker vi at være i 2025?

  • At alle RKKP’s kvalitetsindikatorer er opfyldte
  • Opfylde øvrige kliniske kvalitetsstandarder i de månedlige kvalitetsrapporter
  • At lokale, regionale, nationale og internationale guidelines følges
  • Fremme lighed i sundhed

Grafisk billede

Klik på en af de andre strategier herunder for at læse mere:

   

 

 

APPFWU02V