Ny plakat guider til frivillig hjælp

Plakaten skal synliggøre de mange tilbud som frivillige organisationer og civilsamfundet tilbyder regionens borgere.

Esbjerg og Grindsted Sygehus har i samarbejde med de nærtliggende kommuners Frivillighuse (Esbjerg, Vejen, Varde og Billund) udarbejdet en plakat, 'Din vej til frivillig hjælp – Vi er her', som har til hensigt at synliggøre de mange tilbud som frivillige organisationer og civilsamfundet tilbyder regionens borgere, herunder information om lokale patientforeninger.

Plakaten kan endvidere understøtte en samtale mellem frontmedarbejdere og patienten ift. hvad der findes af relevante tilbud og netværk til patienten og/eller dennes pårørende efter en kontakt med sundhedsvæsenet.

Plakaten hænger aktuelt i forhallerne på Esbjerg Sygehus og Grindsted Sygehus samt på udvalgte afdelinger.

Plakaten indeholder QR-koder, som linker direkte til Frivillighusenes hjemmesider, samt en QR-kode, der linker til 'Socialkompas'.

'Socialkompas' er en ny digital platform, der samler aktiviteter, hjælp og sociale tilbud, der er relevante for den enkelte borger.

Bestilling af plakat

Praksiskonsulent, Jytte Seerup Møller, samt Lægefaglig konsulent ved Regionen, Simon Nyvang Mariussen, har påpeget, at plakaten ligeledes har relevans i almen praksis, hvor det også er relevant at brobygge til civilsamfundets mange tilbud.

Har I interesse i at få tilsendt plakaten (A3) til jeres praksis kan I rette henvendelse til frivillighedskoordinator Katrine Kledal på mail: Katrine.Ostergaard.Kledal@rsyd.dk.