PODCAST: Bliv klogere på svangerskabsforgiftning

På Sydvestjysk Sygehus vil vores fødselslæge, Anne Cathrine Godtfredsen, finde årsagen til, hvorfor nogle gravide kvinder udvikler svangerskabsforgiftnin

I samarbejde med OUH, SDU og Enheden for Tromboseforskning vil hun forsøge at finde en ny årsagssammenhæng for udviklingen af svangerskabsforgiftning. Målet er, at kvinder, der rammes, kan få bedre behandling, og at færre børn fødes for tidligt.

Anne Cathrines forskningsprojekt, Svangerskabsforgiftning – hvorfor? deltager også i den regionale forskerkonkurrence, Et Sundere Syddanmark, her bestemmer de syddanske borgere, hvad der skal forskes i på de syddanske sygehuse.

Hvis du vil hjælpe Anne Cathrine og forskerholdet med at vinde 1 million kr. til deres forskning og være med til at finde årsagen til svangerskabsforgiftning, så stem på Anne Cathrine i konkurrencen.
Alt du skal gøre er at sende en sms med teksten:

SUND 5 til 1999

Det koster kun alm. sms-takst