Gode nyheder fra Røntgen, Skanning og Nuklearmedicin
Læs om patienttilfredshedsundersøgelsen, korte svartider og bookingsvar.
Tilfredse patienter i afdelingen
I uge 45 og 46 november 2022 er der foretaget en kvantitativ spørgeskemaundersøgelse til måling af patienttilfredsheden blandt ambulante patienter på røntgenafdelingerne i regionerne. Fra Esbjerg Sygehus og Grindsted Sygehus har 461 patienter besvaret 42 spørgsmål.
Fra resultaterne er det værd at fremhæve, at 95 % af patienterne følte sig i høj grad eller meget høj grad velkomne, da de ankom til røntgenafdelingen, hvilket er det bedste resultatet blandt sygehusene i regionen.
Alle patienter (100%), der havde en tid, syntes, at ventetiden var acceptabel, 98 % oplevede, at personalet optrådte venligt og imødekommende ved modtagelsen på undersøgelsesstuen, 97 % var trygge under undersøgelsen og 98 % af patienterne var i høj grad eller meget høj grad tilfredse med undersøgelsen på røntgenafdelingen.
Læs mere om undersøgelsen og resultaterne her.
Korte svartider på røntgenundersøgelser
Efter en lang periode, hvor overgangen til det nye radiologiske IT-system (RIPA) har givet udfordringer, er ventetider og svartider for konventionel røntgen nu korte og nede på under en uge.
Ikke flere overflødige bookingsvar
Der er fundet en systemmæssig løsning, der ændrer logikken for bookingsvar til almen praksis, således at mængden af bookingsvar reduceres væsentligt. Der sendes nu kun bookingsvar til praksis på fremtidige bookinger når:
- Der oprettes en ny booking
- Der ændres tid
- Der ændres undersøgelse
- Der ændres lokation (udførende afdeling)
Hvis en booking indeholder flere undersøgelser og kun én undersøgelse ændres, sendes der kun nyt bookingsvar for den ene undersøgelse. Der udsendes ikke bookingsvar på undersøgelsesdagen - denne regel er uændret fra tidligere.